มาอ่าน annual report กัน..
-
- Verified User
- โพสต์: 2686
- ผู้ติดตาม: 0
มาอ่าน annual report กัน..
โพสต์ที่ 1
จากที่เคย post
Post subject: Re: 10 Questions to Ask Before You Buy a Stock
http://board.thaivi.org/viewtopic.php?f ... &start=270
นั้น
การวิเคระห์คุณภาพ ของ บ. คุณภาพ
ในเรื่องของ
1.มี LONG RUNWAY
2. มี KEY VARIABLE น้อย
3. มี stable un(very low)change business model
หมายถึง
ว่า รายได้โต กำไรโต ไปได้อีกนาน..
ซึ่ง ได้ยำใหญ่ มาหนึ่งจาน...
ส่วนใหญ่ก็ ตามดู ธุรกิจ ของ ลุงบัฟ
ตอนนี้ จะมา อ่าน annual report ดูไปเรื่อยๆ random
ของเมืองนอก เผื่อว่า จะเจออะไร
อีก..
ขอเริ่มตัวแรกเลยวันนี้
..
Post subject: Re: 10 Questions to Ask Before You Buy a Stock
http://board.thaivi.org/viewtopic.php?f ... &start=270
นั้น
การวิเคระห์คุณภาพ ของ บ. คุณภาพ
ในเรื่องของ
1.มี LONG RUNWAY
2. มี KEY VARIABLE น้อย
3. มี stable un(very low)change business model
หมายถึง
ว่า รายได้โต กำไรโต ไปได้อีกนาน..
ซึ่ง ได้ยำใหญ่ มาหนึ่งจาน...
ส่วนใหญ่ก็ ตามดู ธุรกิจ ของ ลุงบัฟ
ตอนนี้ จะมา อ่าน annual report ดูไปเรื่อยๆ random
ของเมืองนอก เผื่อว่า จะเจออะไร
อีก..
ขอเริ่มตัวแรกเลยวันนี้
..
-
- Verified User
- โพสต์: 2686
- ผู้ติดตาม: 0
Re: มาอ่าน annual report กัน..
โพสต์ที่ 2
-
- Verified User
- โพสต์: 2686
- ผู้ติดตาม: 0
Re: มาอ่าน annual report กัน..
โพสต์ที่ 6
...The Secret to UNIQLO Success
UNIQLO is able to produce such an amazing number of unique products because
our business model unifies the entire clothes-making process—
from
planning all
the way through design, production and retail.
UNIQLO’s market share is
expanding worldwide as it develops radical new materials together with the
world’s best fabric technology innovators and creates basic designs using
superior natural materials.
UNIQLO LifeWear is high-quality, innovative clothing
that is universal in design and comfort—it is made for everyone, everywhere.
UNIQLO leverages today’s increasingly digital world to communicate directly
with customers and quickly transform their desires into actual products.
-
- Verified User
- โพสต์: 2686
- ผู้ติดตาม: 0
Re: มาอ่าน annual report กัน..
โพสต์ที่ 8
แปลว่า โตบาง area มากกว่า บาง area..หรือเปล่าIn FY2017, UNIQLO Southeast Asia & Oceania
sales grew to approximately ¥110 billion and operating
profit doubled year on year to approximately ¥14.0
billion, helping to improve overall profit margins.
Dramatic increases in per-store sales helped push the
business onto a strong growth track.
-
- Verified User
- โพสต์: 2686
- ผู้ติดตาม: 0
Re: มาอ่าน annual report กัน..
โพสต์ที่ 9
การ ควบคุมคุณภาพ ใน supplychain
Monitoring Working Environments
Across the Supply Chain
Fast Retailing has an established Partner Factory Code of Conduct
and it works with manufacturing partners to ensure that the places
UNIQLO clothing is made are safe, appropriate working environments.
UNIQLO began monitoring working conditions in primary partner
garment factories in 2004. We extended
the system in 2015 to include working
conditions and environmental impacts
at fabric suppliers, which constitute
70% of UNIQLO’s production
volume. Fast Retailing encourages
partner factories to appoint
specialized inspectors, and
create proper inspection systems
to improve the monitoring of
working environments.
คุณไม่มีสิทธิ์ดูไฟล์ที่แนบมาในกระทู้
-
- Verified User
- โพสต์: 2686
- ผู้ติดตาม: 0
Re: มาอ่าน annual report กัน..
โพสต์ที่ 14
vision ของ CEO Insight
เขา มอง business model เขา ต่างจาก
ZARA H&M ยังไง
เขา มอง business model เขา ต่างจาก
ZARA H&M ยังไง
UNIQLO’s LifeWear concept of ultimate
everyday clothes differentiates us from brands such as
ZARA and H&M. In contrast to their focus on fast
fashion, LifeWear stems from the conviction that
clothes are meant to suit the values of the person
wearing them—that individuality comes from the
wearer, not the clothing. As the Ariake Project bears
fruit, we are transforming our business model to better
incorporate customer preferences and respond to
their needs.
This will drive the evolution of LifeWear
and will put customers at the center of the creation of
their clothing.
-
- Verified User
- โพสต์: 2686
- ผู้ติดตาม: 0
Re: มาอ่าน annual report กัน..
โพสต์ที่ 15
The world’s third largest manufacturer and
retailer of private label apparel, Fast Retailing offers high
-
quality,
reasonably priced clothing by managing everything from design and
production to retail sales. UNIQLO is our pillar brand
—
it boasts 1,920
stores in 18 countries and regions (FY2017), and is loved the world
over for its high
-
quality, affordable basic casualwear. UNIQLO’s
heartfelt mission is to create ultimate
-
comfort LifeWear that
enriches people’s lives. The brand differentiates itself by offering
clothing made from superior materials at reasonable prices, and
developing products using original high
-
functioning fabrics such as
HEATTECH and Ultra Light Down. The Group’s main sources of
UNIQLO
-
driven growth are moving beyond Japan to Greater China
(Mainland China, Hong Kong, Taiwan) and Southeast Asia. GU, the
Group’s second pillar operation, continues to grow and solidify its
position as a fun, low
-
priced fashion brand.
-
- Verified User
- โพสต์: 2686
- ผู้ติดตาม: 0
Re: มาอ่าน annual report กัน..
โพสต์ที่ 17
มีสาขาในรูปแบบใหม่ที่มีชื่อว่า “Roadside Store” หรือร้านในทำเลติดถนน โดยจะตั้งอยู่ที่ถนนพัฒนาการ ใกล้กับโรงเรียนเตรียมอุดมพัฒนาการศึกษา โดยจะมีพื้นที่กว่า 1,440 ตารางเมตร วันที่เปิดตัวอย่างเป็นทางการคือ 23 มีนาคม ปี 2018
https://brandinside.asia/uniqlo-roadsid ... -thailand/
ใครอยู่ แถว พัฒนาการ
ก็น่าไป ดู พื้นที่ Model ใหม่ นอกห้าง
(แปลว่า ไม่ต้องเสีย ค่าเช่า แพง ต้นทุน สถานที่ ลด)
-
- Verified User
- โพสต์: 2686
- ผู้ติดตาม: 0
Re: มาอ่าน annual report กัน..
โพสต์ที่ 18
“Roadside Store”
หรือ บางที่ เรียกว่า
standalone store นั้น คืิอห้างที่ไม่ได้อยู่ในห้าง.
.เห็นอย่าง starbucks แถววังน้อย ก็มี ออกแบบสวยดี
homepro (อย่างเช่น homepro พระราม9) หรือ robinson (อย่างเช่น robinson เพชรบุรี) เอง ก็
น่าจะเป็น แบบ stanalone คือไม่ได้อยู่ในห้าง
ซึ่ง น่าจะอยากจะเปิดแบบนี้มากว่า เพราะในระยะยาวถ้าสำเร็จ มันก็ดีกว่า
ข้อดีมันก็ชัดเจน คือต้นทุน ถ้า แบรนแข็งแรงพอ ที่จะดูด traffic พอเข้ามาได้
ข้อเสียคือ traffic อาจจะน้อยกว่า ห้าง
.....
กลับมา
....
มาเติม uniqlo แปลงเป็น us จะได้เทียบขนาด
กับ รายต่อไปได้
https://martinroll.com/resources/articl ... ail-brand/
หรือ บางที่ เรียกว่า
standalone store นั้น คืิอห้างที่ไม่ได้อยู่ในห้าง.
.เห็นอย่าง starbucks แถววังน้อย ก็มี ออกแบบสวยดี
homepro (อย่างเช่น homepro พระราม9) หรือ robinson (อย่างเช่น robinson เพชรบุรี) เอง ก็
น่าจะเป็น แบบ stanalone คือไม่ได้อยู่ในห้าง
ซึ่ง น่าจะอยากจะเปิดแบบนี้มากว่า เพราะในระยะยาวถ้าสำเร็จ มันก็ดีกว่า
ข้อดีมันก็ชัดเจน คือต้นทุน ถ้า แบรนแข็งแรงพอ ที่จะดูด traffic พอเข้ามาได้
ข้อเสียคือ traffic อาจจะน้อยกว่า ห้าง
.....
กลับมา
....
มาเติม uniqlo แปลงเป็น us จะได้เทียบขนาด
กับ รายต่อไปได้
source:Fast Retailing’s market capitalization is over USD 31.8 billion
and it employs more than 43,000 people globally.
For the year ending 2017,
Fast Retailing had revenues of USD 17.3 billion and a profit of USD 1.6 billion.
The company’s home market Japan contributed 44 percent to its total revenue, with one in four Japanese said to own a Uniqlo down jacket. Fast Retailing has been growing at an incredible rate in the past 5 years and its confidence is reflected in its revenue forecast of 10.1% growth to USD 19 billion for FY2018.
According to global management magazine Forbes, Uniqlo has a brand value of USD 7 billion and is 91st on the list of the World’s Most Valuable Brands.
https://martinroll.com/resources/articl ... ail-brand/
-
- Verified User
- โพสต์: 2686
- ผู้ติดตาม: 0
Re: มาอ่าน annual report กัน..
โพสต์ที่ 19
World’s Most Valuable Brands. ข้างบน ปี2017
ลอง ดู H&M..Starbucks มี แบรนแวลู เท่าไหร่
https://www.forbes.com/powerful-brands/list/#tab:rank
อันดับ 35 Starbucks /14.9B
อันดับ 36 H&M/14.2B
อันดับ 51 Zara/11.3B
อันดับ 70 Redbull/8.7B
อันดับ 71 Netflix/8.5B
อันดับ 75 Adidas/7.9B
อันดับ 91 Boeing/7.1B
(อ้าว งั้น ข้างบน บอก 91 ที่ 7B เหมิอนกัน มันปีไหน)
ออเจ้า อยู่หน้านี้เอง Brand Value As of May 2016
https://www.forbes.com/companies/uniqlo/
ลอง ดู H&M..Starbucks มี แบรนแวลู เท่าไหร่
https://www.forbes.com/powerful-brands/list/#tab:rank
อันดับ 35 Starbucks /14.9B
อันดับ 36 H&M/14.2B
อันดับ 51 Zara/11.3B
อันดับ 70 Redbull/8.7B
อันดับ 71 Netflix/8.5B
อันดับ 75 Adidas/7.9B
อันดับ 91 Boeing/7.1B
(อ้าว งั้น ข้างบน บอก 91 ที่ 7B เหมิอนกัน มันปีไหน)
ออเจ้า อยู่หน้านี้เอง Brand Value As of May 2016
https://www.forbes.com/companies/uniqlo/
-
- Verified User
- โพสต์: 2686
- ผู้ติดตาม: 0
Re: มาอ่าน annual report กัน..
โพสต์ที่ 20
มันมีหลายค่าย
อีกค่ายจัด
https://www.brandbuffet.in.th/2017/06/b ... ands-2017/
จะเห็น zara ขึ้นมา อันดับ 34/ 25b
netflix อันดับ 92/12b
redbull อันดับ 99/ 11.5 b
อีกค่ายจัด
https://www.brandbuffet.in.th/2017/06/b ... ands-2017/
จะเห็น zara ขึ้นมา อันดับ 34/ 25b
netflix อันดับ 92/12b
redbull อันดับ 99/ 11.5 b
-
- Verified User
- โพสต์: 2686
- ผู้ติดตาม: 0
Re: มาอ่าน annual report กัน..
โพสต์ที่ 21
กลับขึ้นไป
การเติบโต ของ retailing ตลาดเครื่องแต่งกาย "apparel" นี้
จากที่ดู 2017 annual report จะ เห็นว่า
ยอด ขาย มัน เป็นตาม geographic location
เลยมาดูข่าว
uniqlo จะบุก อินเดียดู
https://www.bloomberg.com/news/articles ... rseas-push
จาก link ข้างบน
เขาทำ chart geo ชัด store number by ..
831 japan
555 china
179 S korea
151 SE asia
การเติบโต ของ retailing ตลาดเครื่องแต่งกาย "apparel" นี้
จากที่ดู 2017 annual report จะ เห็นว่า
ยอด ขาย มัน เป็นตาม geographic location
เลยมาดูข่าว
uniqlo จะบุก อินเดียดู
https://www.bloomberg.com/news/articles ... rseas-push
จาก link ข้างบน
เขาทำ chart geo ชัด store number by ..
831 japan
555 china
179 S korea
151 SE asia